Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Ninna Hedén - 22 maj 2008 21:09


När Gubben kom så gick vi på en promenad. Här kommer några bilder som fastnade i linsen.


Trevlig Helg!


Av Ninna Hedén - 22 maj 2008 20:06


Fick ett sms häromdagen, om att jag imorgon den 23:e maj uppmanades till att inte besöka en mack för att tanka eller handla något.


Detta är en protest till de vansinniga bränslepriserna, som bara kan kallas just vansinniga. Idag på en mack i stan ville dom ha 13.59 kr för bensinen & 14.59 kr för dieseln...HUTLÖST!!


Så imorgon kommer jag INTE att gå in på någon mack!! Jag vägrar!


Känns motiverat eftersom att jag & Gubben köpte just en diesel...en Passat med en trogen dieselmotor med 140 hästar under huven, känns lite fel nu dock!


Så imorgon är det tvärnobben alla mackägare...mina pengar får ni då inte!!


Av Ninna Hedén - 22 maj 2008 07:49


Kavins ugnsstekta grönsaker!


Min kära & trogna gamla korsfarare Kavin gav mig igår ett recept på ett gott sätt att ugnsteka grönsaker på. Nu har jag nte provat det själv...så om det inte är ett bra sätt så får ni skylla på henne ;)


  • Potatis (ej skalad)
  • Morötter
  • Aubergine
  • Hel vitlök (utan klyftor, tror den heter kinesisk vitlök)
 

Skär allt i stora bitar / klyftor och lägg på ugnsplåt.

Häll på matolja och krydda med salt, peppar & rosmarin!

Hur länge dom ska vara i ugnen vet jag inte men skulle tippa

på 25-30 minuter i 175-200 grader.


Eftersom att jag är galen i lök & tycker det förhöjer aromerna i maten, så skulle jag slänga på rödlök i klyftor oxå...men det är jag det!


Ovido - Quiz & Flashcards