Alla inlägg under maj 2008

Av Ninna Hedén - 30 maj 2008 07:22


Tänkte välkomna helgen med några favoritlåtar, hoppas solen skiner på oss hela helgen!


Brand New Start - Alter Bridge


Curly Sue - Takida


Soulweeper - Volbeat


Die another day - Crashdiet



Trevlig Helg!


Av Ninna Hedén - 29 maj 2008 19:14


Jag skulle bara vilja klargöra det faktum att jag verkligen avskyr...AVSKYR mina fötter (f´låt pappa, vet att det är kopia på dina)!

För dom är de mest otacksamma fötter som går (...eller försöker gå...) i ett par skor...Eccoskor dessutom.


Jag får skavsår av att gå förbi en skoaffär, och nu på kvällen när jag äntligen fick en stund för mig själv och skulle ta min hurtiga motionsrunda, så får jag lov att vända pga av "långtårna" (som Gubben kallar mina fötter).

Väl hemma konstaterades det självklara...hela hälarna uppskavda...gissa om det sved som ELD när jag duschade!


Jaha, nu har jag lättat mitt hjärta!


Och hur mår DU denna vackra kväll?

Av Ninna Hedén - 29 maj 2008 19:00


Var i lekeparken (...som den stora tösabiten säger...) i 2½ timme idag.

Mysigt och trevligt då vi hade sällskap av en annan mamma och hennes två barn, som var i mina barns ålder.


Denna imponerande kvinna hade själv valt att vara ensamstående mor och adopterat två barn. Jag rös och förundrades av hennes vilja och tålamod att få barn, något som hon längtat efter väldigt länge. Det hon berättade var fängslande och intressant, jag kunde själv relatera till många saker hon berättade om, som längtan, förhoppning, besvikelse och den eviga lyckan av att äntligen bli förälder!


Så denna kväll tänker jag på den Starka Mamman som jag hoppas jag snart möter igen, och att jag får ta del av mer av hennes historia!!


Av Ninna Hedén - 28 maj 2008 11:04


Har tidigare berättat att det var fel på de nya 18 tums lättmetallfälgarna vi köpte till familjebilen och vi fick lov att skicka tillbaks dem.

Nu gick det inte att slipa ner dom, så vi fick lov att gå ner från 235 till 225 profil på däcket, och det ser absolut helt okej ut, inte så stor skillnad.


Nu är dom på plats igen...ja det var lilla Gubben som fick sätta på dom...igen!

Han är ju så duktig!



Av Ninna Hedén - 23 maj 2008 09:39


Har väl nu troligen avslöjat det faktum att jag är ett Countryfan.

Älskar denna sköna, svängiga & dansvänliga musik. Om du gillar det så är det bara att njuta av ett par favoritartister!


Kenny Chesney - Young!


Dolly Parton - Just when I needed you most!


Garth Brooks - The River


Av Ninna Hedén - 22 maj 2008 21:09


När Gubben kom så gick vi på en promenad. Här kommer några bilder som fastnade i linsen.


Trevlig Helg!


Av Ninna Hedén - 22 maj 2008 20:06


Fick ett sms häromdagen, om att jag imorgon den 23:e maj uppmanades till att inte besöka en mack för att tanka eller handla något.


Detta är en protest till de vansinniga bränslepriserna, som bara kan kallas just vansinniga. Idag på en mack i stan ville dom ha 13.59 kr för bensinen & 14.59 kr för dieseln...HUTLÖST!!


Så imorgon kommer jag INTE att gå in på någon mack!! Jag vägrar!


Känns motiverat eftersom att jag & Gubben köpte just en diesel...en Passat med en trogen dieselmotor med 140 hästar under huven, känns lite fel nu dock!


Så imorgon är det tvärnobben alla mackägare...mina pengar får ni då inte!!


Ovido - Quiz & Flashcards