Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Härliga skogen!

Av Ninna Hedén - 2 juni 2008 10:14


Har vart på landet ihelgen...i Dalaskogarna!

Åh det är som sammet för själen, att få gå och strosa på tomten och peta lite här och där. Solen har värmt oss hela helgen, det har varit kanonvackert och humöret har vart på topp!


Gubben har vart så flitig med veden så nu är vi officiellt klara med den för detta år...ja det ska ju in i veboden sen efter midsommar...men nu är det kapat, kluvet och ligger och torkar.


Den lilla tösen har precis kommit på att det där med gräs...är smaskiga saker!

Den stora tösen tog sitt premiärdopp i sin lilla pool...trodde aldrig jag skulle få henne därifrån!


Sen har vi officiellt välkomnat sommaren Gubben & jag...då brunnen nu i vanlig ordning fungerar som pilsnerkyl...oj så perfekt temperatur det blir!


Det har börjat gro i pallkragarna jag grävde ner förra helgen...rädisorna hade redan tittat upp! Väntar med spänd förväntan på om det blir nått med det andra (...morötter i olika färger, sallad, vårlök...)!


Goda nyheter! Jag ska få min altan snart...fått tag på den bästa snickaren...Svärpappa! Han och Gubben ska slå sina kloka ihop och börja bygga...när vi nu kan lura ner honom från Norrland vill säga.


Det blir mycket vinbär i år tror jag...förra helgen var det vinbärsblommor...nu var det kart, mycket kart...så det går nog fort. Sen ska det saftas & syltas...nä inte jag...det lämnar jag till dom som har tid och som kan...min älskade mamma och älskade svärmor!


Det är ju så att man blir att känna sig lite instängd här på dessa 69 kvm, när man vart i DalaSkogen...men snart är det semester!



Hur såg din helg ut?


 
 
Ingen bild

kavin

3 juni 2008 09:58

kommer micke och bygger en altan åt mig när han är klar med eran. vore himmla schyst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninna Hedén - 10 juni 2008 12:10

  ...till en annan bloggplats. Men denna ligger kvar ett tag! Om du vill så hittar du mig på http://blogg.aftonbladet.se/24258/   Ha det gott!   Mvh Ninna ...

Av Ninna Hedén - 9 juni 2008 20:45

  Sitter återigen på altanen och njuter av stillheten efter ännu en hektisk dag! Dagen har varit fylld av blandannat promenad med töserna, trevligt & roligt besök, biltur till mora och ett kärt återseende hemma hos gamla vapendragaren!   Njuter nu av...

Av Ninna Hedén - 8 juni 2008 22:05

  Nu sitter vi här i den norra dalaskogen och sitter på varsin sida av bordet och surfar...min mamma och jag! Vin dricker vi och snackar skit från varsitt tangentbord...SKÅL lilla mamma!   Puss Puss ...

Av Ninna Hedén - 4 juni 2008 08:27

  Det är nu 1½ år sen vi tog bort våran älskade hund Zita, då hon fick gå vidare till den eviga vilan. Jag följde henne på den sista färden, pratade, klappade och höll om henne tills hennes själ lämnade den slitna gamla kroppen.     Hon kom in i våra...

Av Ninna Hedén - 3 juni 2008 21:27

  Idag har jag tänkt på dig llilla mamma...hela dagen!   Puss puss ...

Ovido - Quiz & Flashcards