Alla inlägg under november 2007

Av Ninna Hedén - 29 november 2007 18:25


Idag har töserna haft varsin lekkamrat...Nova som brukar vara blyg och lite tillbakadragen var väldigt framåt och började med att stolt visa upp sin lillasyster! Visade även sitt rum och hämtade leksaker till sin nya vän så hon skulle känna sig välkommen. Var roligt att se att Nova tog för sig och inte stod i bakgrunden.


De små gjorde det tvåmånaders bäjbisar brukar göra...åt, kräktes, rapade och sprattlade ikapp...och inte att förglömma...hade bajskalas...vi sprang skytteltrafik mellan vardagsrummet och skötbordet under en period innan dom fått ur sig det dom skulle!

Fast de små brydde sig inte om det, utan såg bara ut att njuta av varandras sällskap!


Själv fick jag väldigt trevligt sällskap, blir avslappnat när man får umgås med såna man känner. Sen har vi ett stort gemensamt intresse att diskutera...förutom våra barn förståss.



Tack för titten...välkomna tillbaka!!


Av Ninna Hedén - 29 november 2007 07:06


Igår var jag så seriös och försökte städa hemmet...med två småbarn. Det gick väl hyfsat bra kan jag säga...jag fick mycket bra hjälp av 2-åringen...för hon är verkligen hjälpsam och jätteduktig! Men det är inte alltid som vi har samma åsikt, kan man väl säga!


Sen var det den minsta...visserligen så förstår inte en tvåmånaders baby att hon är en egen person, utan tror att mamma och baby är en och samma. Det vet jag, men det var bara det att igår så hade hon verkligen separationsångest från mig...kunde inte göra nått utan att hon blev ledsen. *Frustrerad* Visserligen så hade jag mer än gärna bara setat uppkrupen i soffan med henne och min stora duktiga tös i famnen hela dagen...och njutit av deras värme och doft!!


Men det var verkligen dags att städa...för dammtussarna var så stora att jag befarade att dom skulle nafsa barnen i fötterna.


Sen så måste det se någorlunda ut...för idag får trevligt besök!

Det har vi sett fram emot!


Välkomna!!


Av Ninna Hedén - 28 november 2007 12:53


Jag vet då rakt inte vad jag gjort som är så bra? För jag har den absolut bästa goaste och mest omtänksamma "gubbe" man kan önska sig!!


Jag älskar dig Mickemannen!!!


Pussar Ninna


Av Ninna Hedén - 27 november 2007 07:58


Igår gjorde Micke Ugnsbakad Falukorv. Det var riktigt smaskigt!


Av Ninna Hedén - 26 november 2007 14:56


Idag var det återigen dags för barnsång och tillhörande lekstund! Nova var otroligt mer framåt och inte alls så avvaktade idag som som hon var senast. Känns skönt att se att hon var mer bekväm idag!!


Själv känner jag mig mest malplacerad där, vet inte riktigt hur jag ska te mig då jag inte riktigt passar in någonstans. Eller så är det min sociala förmåga som gått ner på nollkoll?? Inte för att jag någonsin varit en social mästare...men nog brukar jag kunna vistas i publika miljöer utan att känna mig som en utböling!!


Kan dock konstatera att det händer en hel del med både kropp och huvud när man blir gravid och senare får barn. I varjefall så funkar inte min hjärna som den gjorde innan barnen...den funkar...det är bara det att den är BETYDLIGT slöare och blir oftare TILT än tidigare, känns ibland som om mina tankar ligger och skumpar i sirap! Men vad gör det när man tittar på våra goa underbara töser, så lite hjärnsläpp kan man sagt stå ut med!


Förvirrat hejdå!


Av Ninna Hedén - 23 november 2007 11:01


Pratade en lååång stund med min älskade lilla mamma imorse. Vi diskuterade blandannat mina barn, julplaner, mat osv.

Men en underbar nyhet som hon delgav mig var att hon äntligen

fått tag på Larz Kristerz nya skiva till mig...Stuffparty 3...och även Stuffparty 2 som jag inte har i min "samling"!! Tjola Ho...vad jag ska spela!

Jo lilla mamsen har varit på releaseparty hon...det är mer än vad jag varit!


Ha en mysig kväll med älskade lilla pappa!



Kramar Ninna


Av Ninna Hedén - 23 november 2007 10:02


Jag fick ett samtal igår som visserligen var mer eller mindre väntat...men jag var ändå inte beredd på hur jag skulle handskas med det.

Min bästa väns exkille ringde mig, för att egentligen bara luska reda på om han hade någon chans att få henne tillbaka?!


Till saken hör att han verkligen betett sig som ett praktarselsvin, inom alla katogorier. Dom har gått / går igen en ganska "smutsig" och onödigt otrevlig separation, med inslag av undertäckta hot.

Enligt min uppfattning så har han emotionella problem...kanske skulle man även kunna kalla honom känslomässigt handikappad!

I vilket fall så verkar han oförmögen att se konsekvenserna och anledningen till varför dom separerat. Det är så synd det som hänt, för trots att han nu påvisat vem han egentligen är så hade dom det så bra under en tid. Och PN var ju så lycklig!!

Men nu är det bara för PN att försöka blicka framåt och kämpa sig igenom den värsta tiden i hennes liv!


Älskade PN...jag vet att du lider och att varje dag är en kamp.

Det gör mig så ledsen att se Dig så förstörd, du är värd så mycket mer!

Tänker på Dig och önskar att du snart får känna lycka i själ och hjärta igen!

Sköt om Dig!!


Puss & Kram Ninna


Av Ninna Hedén - 22 november 2007 21:32


Har inget av intresse att delge idag, så det blir foton på våra underbara små töser istället!





Ovido - Quiz & Flashcards