Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Ninna Hedén - 6 maj 2008 12:40


Nä nu blir jag så upprörd att jag inte riktigt vet vart jag ska vägen!


På Aftonbladet.se står att läsa att Hovrätten

sänkt straffen för de mordåtalade i Riccardofallet!


Men vad i hela (o)fridens namn är det frågan om???

Kan detta verkligen vara möjligt? Hur kan vi i regelrätta Sverige låta detta hända?


Var det någon av dessa ynglingar den där ödesdigra kvällen...som medvetet och med viljeinsats försökte hindra detta fruktansvärda mord på Riccardo??

Nej...inte då så vitt jag fått reda på!

Då ska dom då tamejtusan inte heller gå fria!!


Jag tänker på Riccardos familj!!


Av Ninna Hedén - 6 maj 2008 08:57


Hittade en artikel på polisen.se där det står att läsa om hur

polisen ska bli mer synlig.


Inledningsvis i artikeln läser jag  följande:

"Målen är klara: år 2010 ska antalet poliser ha ökat till 20 000 och minst hälften av polisens arbetstid ska utföras i yttre tjänst."


Detta låter ju väldigt bra. Mer poliser till 2010 (..det är alltså om ca 1.5 år...).

Men jag är väldigt nyfiken på hur detta ska lösas.


- Vi måste börja ta medborgarna på allvar, menar Kalle Wallin.

Absolut det håller jag med om, men vi måste även ta brottsligheten på fullaste allvar.



Ändamålet och tanken är god...hoppas oxå att planen fungerar!


Ovido - Quiz & Flashcards