Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Dåligt samvete...kvinnligt eller!

Av Ninna Hedén - 20 maj 2008 12:28


Det slog mig just att jag är så glad för det jag har, att jag får enormt dåligt samvete de gånger jag inte har en toppendag.


Ni vet sånna där dagar då inget stämmer, man själv mår dåligt, lilltösen är lite kinkig för att tänderna växer & stortösen har andra åsikter och lever ut sina Bråkmakargatanmanéer och dessutom så kokar kaffet över på hela spisen.


Ja då är det inte kul att vara mig, för då är inte självkänslan på topp direkt.

Men sen när jag sövt den lilla och talat den stora till rätta (...mutat med glass alltså...) och skurat hela spisen, så infinner sig en smygande känsla av misslyckande och skamsenhet. Att man låtit sig påverkas av det negativa och inte tog det hela med en klackspark.


Samvetet har fått sig en törn...igen.

Det måste ju vara en lite typisk kvinnlig grej...det här med dåligt samvete till höger & vänster!


Är det bara jag (...och min mamma förståss...) eller funkar ni andra oxå så?


Hmm detta måste jag kolla med gubben när han kommer hem, om han lider av samma åkomma?!


 
 
emma

emma

20 maj 2008 12:49



Hejsan :)
hoppas allt är bra
:)
www.enlitentax.blogg.se
och en annan sak.
min hund deltar i en tävling i en tidning.
kan du kanske lägga en röst på henne om du tkr hon är söt :)?
Hon är hund nr 2 man röstar på. (abby) se länk på bloggen

http://enlitentax.blogg.se

 
Ingen bild

Ninna

20 maj 2008 13:01

Hej Emma!

Nu ligger det en till röst på Abby från mig. Och jo hon var väldigt söt! Men nu hoppas jag att du håller mig underrättad om hur det går!!

Mvh Ninna

 
Thomas

Thomas

20 maj 2008 21:40

Jag känner igen det där. Man beter sig ibland precis som en sån person man absolut inte vill vara. Men ingen är perfekt, och speciellt inte varje dag. Förresten; kokar du kaffe på spisen?? Fan vad Dalarna det känns... :)

http://tol.bloggspace.se

 
Ingen bild

Ninna

21 maj 2008 08:14

Ha ha...jorå lite landetkänsla är det nog!

Men så himla gott, finns inge godare kaffe.
Kokkaffet slår både moccachino, latte & kaffechoc eller vad det nu heter!

Tack för kommentaren!

:) Ninna

 
Ingen bild

Mam

22 maj 2008 09:27

Ja min älskling,ibland är livet orättvist.Men som man brukar säga efter regn kommer sol, eller hur. Jag älskar dig. Kram Mam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninna Hedén - 10 juni 2008 12:10

  ...till en annan bloggplats. Men denna ligger kvar ett tag! Om du vill så hittar du mig på http://blogg.aftonbladet.se/24258/   Ha det gott!   Mvh Ninna ...

Av Ninna Hedén - 9 juni 2008 20:45

  Sitter återigen på altanen och njuter av stillheten efter ännu en hektisk dag! Dagen har varit fylld av blandannat promenad med töserna, trevligt & roligt besök, biltur till mora och ett kärt återseende hemma hos gamla vapendragaren!   Njuter nu av...

Av Ninna Hedén - 8 juni 2008 22:05

  Nu sitter vi här i den norra dalaskogen och sitter på varsin sida av bordet och surfar...min mamma och jag! Vin dricker vi och snackar skit från varsitt tangentbord...SKÅL lilla mamma!   Puss Puss ...

Av Ninna Hedén - 4 juni 2008 08:27

  Det är nu 1½ år sen vi tog bort våran älskade hund Zita, då hon fick gå vidare till den eviga vilan. Jag följde henne på den sista färden, pratade, klappade och höll om henne tills hennes själ lämnade den slitna gamla kroppen.     Hon kom in i våra...

Av Ninna Hedén - 3 juni 2008 21:27

  Idag har jag tänkt på dig llilla mamma...hela dagen!   Puss puss ...

Ovido - Quiz & Flashcards