Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Vitlöksbröd på mitt vis.

Av Ninna Hedén - 19 maj 2008 20:32


Ett gott tilltugg till middagen eller så bara ett tillbehör till pilsnern en varm sommarkväll. Jag kan äta hur många som helst!


Pain Riche efter önskad storlek, smak & kvantitet.


Smör

Örtsalt

Örtkrydda (ex. Salladskrydda)

Vitlöksklyftor 2 st, rivna

Parmesanost, riven

Ostskivor (inte snåla!!)



+ Skär brödet i skivor och lägg på en ugnsplåt.

+ Blanda smör, örtsaltet, örtkryddan, vitlöken & sist den rivna parmesanosten.

+ Bre på ett RIKLIGT lager av smörblandningen på brödbitarna och lägg sedan på ostskivorna.

+ In i ugnen i 200 grader i ca 10-15 minuter. Jag gillar det bäst när osten smält och fått lite färg, för då är det lite yta och bita i!



Smaska på!


 
 
Ingen bild

kavin

20 maj 2008 08:43

Det ska jag prova. Ha det

 
Ingen bild

Öffi

20 maj 2008 08:45

Dregglar redan!!!!!

 
Ingen bild

Ninna

20 maj 2008 12:19

Ja prova det, tror nog ni gillar det!

Kul att "se" dig igen Öffi...jag och töserna mina åker upp till Övdaln i juni. Vi kanske ses!

Kram Ninna

 
Ingen bild

Öffi

20 maj 2008 17:38

Hoppas verkligen vi kan ses då, vore himla trevligt! Kul m lite nya recept. Tar tacksamt emot allt o lite till, då mitt STORA intresse är att äta!!!!

 
Ingen bild

Ninna

20 maj 2008 19:41

Åh då du kära Öffi har jag massor att bjuda på. Jag älskar oxå mat...Guött minn jätå!!

Då kan jag kolla lite i receptpärmen & se om jag hittar nått spännande åt dig och ta med!

;) Ninna

 
Ingen bild

Mam

22 maj 2008 09:24

Ja jag har haft den stora äran att smaka ditt vitlöksbröd. Min enda komentar är Gott gottigott.Mam

 
Ingen bild

Ninna

22 maj 2008 12:10

Det ska vi äta massor av när vi kommer upp...och dricka gott till.
Se ut över nejderna (...öhh...ja skogen & hundgården...) och njuta av livet!i
Puss Ninna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninna Hedén - 10 juni 2008 12:10

  ...till en annan bloggplats. Men denna ligger kvar ett tag! Om du vill så hittar du mig på http://blogg.aftonbladet.se/24258/   Ha det gott!   Mvh Ninna ...

Av Ninna Hedén - 9 juni 2008 20:45

  Sitter återigen på altanen och njuter av stillheten efter ännu en hektisk dag! Dagen har varit fylld av blandannat promenad med töserna, trevligt & roligt besök, biltur till mora och ett kärt återseende hemma hos gamla vapendragaren!   Njuter nu av...

Av Ninna Hedén - 8 juni 2008 22:05

  Nu sitter vi här i den norra dalaskogen och sitter på varsin sida av bordet och surfar...min mamma och jag! Vin dricker vi och snackar skit från varsitt tangentbord...SKÅL lilla mamma!   Puss Puss ...

Av Ninna Hedén - 4 juni 2008 08:27

  Det är nu 1½ år sen vi tog bort våran älskade hund Zita, då hon fick gå vidare till den eviga vilan. Jag följde henne på den sista färden, pratade, klappade och höll om henne tills hennes själ lämnade den slitna gamla kroppen.     Hon kom in i våra...

Av Ninna Hedén - 3 juni 2008 21:27

  Idag har jag tänkt på dig llilla mamma...hela dagen!   Puss puss ...

Ovido - Quiz & Flashcards