Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Intresse för recept?

Av Ninna Hedén - 19 maj 2008 20:12


Har nu efter lååång eftertänksamhet tänkt göra ett försök till att starta en ny tråd / kategori här hemma på bloggen!


Här skall det bjudas på recept...mumsiga recept på olika saker som kan stimulera gom & smaklökar.


Vissa kan jag ha lånat och ändrat, andra kommer från vårat eget kök eller så kommer det från mina underbara nära & kära!


Måste dock varna känsliga läsare och trogna besökare...jag höftar mycket, har himla svårt att följa ett recept. Men jag lovar att jag ska försöka ge en uppskattning om huruvida det är en deciliter eller en matsked.


Hoppas du hittar nått som passar dig!

Skriv gärna en kommentar lite nu och då om vad du tycker.


Smaklig Måltid!!!


 
 
Ingen bild

kavin

20 maj 2008 08:42

ja tar du ett av mina recept. Så vet jag vart du bor. Ha,ha

 
Ingen bild

Ninna

20 maj 2008 12:22

Men älfkling...du skrämmer inte mig vettu!

Bara lite...

;)

 
Ingen bild

Mam

22 maj 2008 09:34

Ett tips från mig. Kokt kall potatis. det kan man göra mycket av: Exempel
Potatisgratäng klar på 15 min
Potatiskaka klar på 10 min
Klyft potatis stek i olja klar på 15 min.
Kram Mam

 
Ingen bild

Ninna

22 maj 2008 12:12

Ja du kan göra massor av gott...oj vad jag ska äta när jag kommer!

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninna Hedén - 10 juni 2008 12:10

  ...till en annan bloggplats. Men denna ligger kvar ett tag! Om du vill så hittar du mig på http://blogg.aftonbladet.se/24258/   Ha det gott!   Mvh Ninna ...

Av Ninna Hedén - 9 juni 2008 20:45

  Sitter återigen på altanen och njuter av stillheten efter ännu en hektisk dag! Dagen har varit fylld av blandannat promenad med töserna, trevligt & roligt besök, biltur till mora och ett kärt återseende hemma hos gamla vapendragaren!   Njuter nu av...

Av Ninna Hedén - 8 juni 2008 22:05

  Nu sitter vi här i den norra dalaskogen och sitter på varsin sida av bordet och surfar...min mamma och jag! Vin dricker vi och snackar skit från varsitt tangentbord...SKÅL lilla mamma!   Puss Puss ...

Av Ninna Hedén - 4 juni 2008 08:27

  Det är nu 1½ år sen vi tog bort våran älskade hund Zita, då hon fick gå vidare till den eviga vilan. Jag följde henne på den sista färden, pratade, klappade och höll om henne tills hennes själ lämnade den slitna gamla kroppen.     Hon kom in i våra...

Av Ninna Hedén - 3 juni 2008 21:27

  Idag har jag tänkt på dig llilla mamma...hela dagen!   Puss puss ...

Ovido - Quiz & Flashcards