Direktlänk till inlägg 30 januari 2008

Varför tar inte föräldrarna sitt ansvar?

Av Ninna Hedén - 30 januari 2008 08:14


I flera artiklar står det att läsa om ungdomar med raketer och smällare.

Så vitt jag vet så är det 18-årsgräns på smällare, raketer och bomber.

Hur är det då möjligt att barn och ungdomar får hålla på och riskera andras liv och egendom?

Har själv varit utsatt för detta flertalet gånger, även av barn i väldigt låg ålder.


Är föräldrarna så vansinnigt ointresserade av vad deras barn håller på med att dom inte funderar på varför vederbörande kommer hem och stinker bränt krut eller varför deras 8-åriga son har tändstickor i fickan?


Eller kan det vara så förbannat idiotiskt att det är ni föräldrar som lägger vapen i era barns händer...för det är precis vad det är...VAPEN!!

Om nått kan skada eller i värsta fall döda någon så anser jag att det ska klassas på det viset!


Ett barn kan inte se konsekvenserna av sina handlingar på samma sätt som en vuxen, men i dessa fall verkar inte föräldrarna kunna det heller...det kanske är genetiskt?!


SKÄMMES TAMEJFAN!!


Man skadad av raket i Rinkeby

Raketer får malmöbor att smälla av

Pojkar lekte med raketer 88-årig man dog

Skadades av fyrverkerier - dog


 
 
Ingen bild

kavin

30 januari 2008 09:53

ja är det inte för jävligt. Jag trodde också att det var 18 årsgräns på smällare och raketer. Eller har jag missat nåt? Det är inte bara människor alla stackars djur som det blir ett rent helvete för lider jag också med.

 
Ingen bild

kavin

16 februari 2008 22:49

hello har du kommit av dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninna Hedén - 10 juni 2008 12:10

  ...till en annan bloggplats. Men denna ligger kvar ett tag! Om du vill så hittar du mig på http://blogg.aftonbladet.se/24258/   Ha det gott!   Mvh Ninna ...

Av Ninna Hedén - 9 juni 2008 20:45

  Sitter återigen på altanen och njuter av stillheten efter ännu en hektisk dag! Dagen har varit fylld av blandannat promenad med töserna, trevligt & roligt besök, biltur till mora och ett kärt återseende hemma hos gamla vapendragaren!   Njuter nu av...

Av Ninna Hedén - 8 juni 2008 22:05

  Nu sitter vi här i den norra dalaskogen och sitter på varsin sida av bordet och surfar...min mamma och jag! Vin dricker vi och snackar skit från varsitt tangentbord...SKÅL lilla mamma!   Puss Puss ...

Av Ninna Hedén - 4 juni 2008 08:27

  Det är nu 1½ år sen vi tog bort våran älskade hund Zita, då hon fick gå vidare till den eviga vilan. Jag följde henne på den sista färden, pratade, klappade och höll om henne tills hennes själ lämnade den slitna gamla kroppen.     Hon kom in i våra...

Av Ninna Hedén - 3 juni 2008 21:27

  Idag har jag tänkt på dig llilla mamma...hela dagen!   Puss puss ...

Ovido - Quiz & Flashcards