Alla inlägg under december 2007

Av Ninna Hedén - 11 december 2007 19:22


Har nu ikväll varit hos min kiropraktor Håkan...han som är dalmas och den jag inte kan leva utan! *ha ha*


Nu är det är faktiskt sant, utan Håkan hade min rygg och nacke brakat ihop.

Har pratat om Håkan i ett tidigare inlägg...men måste ändå klargöra en sak om hans förmåga...och det är det faktum att han är BÄST!!


Jag har sedan mellanstadiet haft problem med ryggen och gått hos otaliga förståsigpåare och diverse kvacksalvare som inte borde jobba med människor överhuvudtaget. Det finns ingen genom alla år som hjälp mig så bra som Håkan...han har en gåva och han brukar den på rätt sätt!!


Tack kära Håkan för att du är så BÄST!!


Av Ninna Hedén - 11 december 2007 12:09


Kan inte förstå det hat unga människor bär inom sig...vad gör vi med våra barn & ungdomar? Hur kan detta ske om och om igen???


Vart finns dessa unga våldsverkares föräldrar, vart är deras stöttepelare i livet?

Hur är det möjligt för en blott 19-årig ung man att begå ett sånt här fruktansvärt brott...och jag ställer mig frågan...om vad han kan ha gått igenom i sitt unga liv? Vad är det som har skapat denna mördare?

Han tog Fredrik Jakobs liv, varför?


Jag undrar bara varför?



Av Ninna Hedén - 10 december 2007 19:15


Tror att jag ska bryta ihop varje måndag...så även denna!


Det är som om Nova bara ska driva mig till vansinne...som att hon straffar mig för att pappa åkt till jobbet och är borta hela dagen. Hon är absolut inte elak eller dum (för det är hon inte min lilla tös...som blitt så stor) utan bara det att hon är extra besvärlig och provokativ...så där som bara en tvååring kan vara!!


På samma gång är hon ju bara så söt och underbar, så det är inte bara bråk hela tiden...men tillräckligt för att mitt tålamod skall naggas på under hela dagen. Ja det blir många olika känslor på en och samma dag!


Micke nattar Nova nu...hör hur hon pratar och rusterar där inne...men hon somnar snart...ofta mitt i en mening...precis som sin pappa!

Själv har jag diskat och ska snart sätta mig och titta på COPS med Ella i famnen...hon ligger inne på sängen och jollrar och diskuterar nått intressant med taklampan!!



Äntligen kväller!!


Av Ninna Hedén - 8 december 2007 09:13


Jag tycker det är så härligt med lördagsmorgnarna! Micke var uppe på affärn och handlade mysfrukost...skinka, korv, frallor och annat gott. Det var han och två till i butiken...mannen som stod framför Micke i kön hade oxå handlat mysfrukost...fyra sexpack Pripps Blå och ett paket Wasa Knäcke...Jättegott...!!


Sitter nu och tittar på Mio min Mio, hela familjen. När vi började titta så insåg vi att det är ju inte en svensk produktion utan att den är dubbad. Den som spelar Mios bästa vän Jum-Jum är faktiskt Christian Bale som bla gjort American Psyco! (...intresseklubben antecknar...!)



Njut av morgonen och dagen som följer!


Av Ninna Hedén - 5 december 2007 13:48


Pratade med lilla mamma förut idag...och ibland är det jobbigt att det är så långt till Älvdalen. Visserligen är det bara 40 mil...men det är inte lika lätt att bara slänga sig i bilen nu och dra norrut!

Nu har vi ju två små människor (...med stora víljor...) att ta hänsyn till, så allt kräver ju enorm planering...men det är ju bara ett kärt besvär!!


Men summa sumarum av samtalet så kanske lilla mamma kommer ner tilll oss i nästa vecka...vore så skönt att få luta sig mot mamma en stund och även få lite avlastning.

Sen tycker Nova det är så kul när Mumun kommer!!


Ig oppes att du kumb mamm!!



Puss Ninna



Av Ninna Hedén - 5 december 2007 09:23


youtube.com finns det flera vidoes av denna lilla sångfågel...blott 6 år gammal sjunger hon med en änglalik röst!!

Klicka på länkarna och bara njut...!


http://www.youtube.com/watch?v=3QUh6CLBZN8

http://www.youtube.com/watch?v=GPQr-f8YeOk

Av Ninna Hedén - 5 december 2007 09:09


Nova blev så glad igår när hennes älskade moster Sanna kom på besök!

Dom busade, sjöng, dansade och byggde högt (med lego)! Efter att vi ätit middag...kycklinggryta med touch av dragon och "pärur"...så hann vi även med lite lussebullefika innan det var dags för Nova att sova nattinatt.


Tack Sanna för att du kom...det var ett tag sen. Det är så roligt att få rå om dig en stund! Ha en bra dag älskade lillasyster!!



Kram & Puss Ninna


Av Ninna Hedén - 3 december 2007 10:00


Alla som fött barn har sin alldeles egna historia...här är Malin "Fotbollsfrun" Wollins...uttryckt på hennes sätt!


http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1366696.ab

Ovido - Quiz & Flashcards